Dob |
Aktivnost |
Kako roditelji mogu pomoći |
3 godine | Ako je aktivnost dovoljno zanimljiva, dijete u samostalnom radu može provesti 3-8 minuta. Ukoliko je aktivnost dobno primjerena, dijete je može uspješno dovršiti. | U ovoj dobi poželjno je pronaći načine kako zadržati interes djeteta na aktivnosti koju su započeli. Ohrabrujte i pratite djetetove interese. Izbjegavajte ometanje djeteta ili dovršavanje aktivnosti umjesto njega. |
3½ godine | U samostalnom radu 3-ipolgodišnjak može biti zauzet 15 minuta, ako ima više različitih zanimljivih aktivnosti na izbor. | |
4 godine | Sa četiri godine, dijete zadubljeno u neku aktivnost može ignorirati ometanja kao što je poziv na večeru. Četverogodišnjak sam može provesti 7-8 minuta na jednoj aktivnosti, ili čak 15 minuta, ako je aktivnost nova i izrazito zanimljiva. U maloj skupini, četverogodišnjak može provesti 5-10 minuta igranja bez prekida. | Četverogodišnjaci razumiju da je teže obratiti pozornost na nezanimljive zadatke, ili kad ih ometa buka ili vlastite misli. Veća je vjerojatnost da će zadržati pozornost na aktivnostima koje su im ugodne i pružaju im osjećaj uspješnosti. Možete im pomoći zadovoljiti ove standarde. Pažnju djece također možete zadržati na nekim aktivnostima improviziranim igrama i humorom. |
4½ godine | U ovoj dobi, dijete može provesti 2-3 minute na zadatku koji mu odredi odrasla osoba, npr. odijevanje ili spremanje igračaka. | |
5 godina | S pet godina većina djece može ignorirati manja ometanja. Samostalno se fokusiraju na zanimljivu aktivnost 10 ili 15 minuta, odnosno 4-6 minuta na dodijeljeni zadatak, ako je dobno primjeren i zanimljiv. Manja grupa petogodišnjaka može raditi ili igrati se bez prekida 10 do 25 minuta. | Imajte u vidu da je osobni interes najvažnija motivacija za petogodišnjaka. To će udvostručiti trajanje njihove pažnje. |
|
|
Sastavila iz više izvora Helen F. Neville Prevela Ana Pitlović |